Batman Arkham Asylum - preview
A je
to tady. Vývojářské studio Rocksteady si připravilo pro fanoušky
filmových hrdinů další pecku v podobě akční hry Batman Arkham
Asylum. Nemusím snad zdůrazňovat, do které filmové postavy se
převtělíte tentokrát. Ovšem nyní to již nebude ten nám často
známý komiksový netopýr, který loví v městských ulicích
padouchy a ochraňuje nebohé stařenky. Do rukou se vám dostává
pravý akční hrdina.
V tomto díle bude hlavním úkolem dostat šíleného Jokera zpět za mříže. Ano je to tak, Batmanův starý známý se vymaní z ubíjející nudy vězeňských zdí. Cestu k tomuto hlavnímu cíli vám často zkříží lidé, kteří zrovna netouží po vašem autogramu, ale spíše po skalpu. Hra mi na první pohled velice připomíná Splinter Cell. A to jak herním stylem, tak i vzhledem. Prostředí z větší části tvoří vězeňské chodby a jinak ponurá zákoutí. Celou dobu budete stát Batmanovi za zády a sledovat ho z pohledu třetí osoby, takže budete mít krásný přehled o dění v jeho okolí. Jak praktické.
Batmana si ovšem nikdo nedokáže představit bez všech těch technických vymožeností. Ovšem vaším hlavním pomocníkem v boji, jak už to ve většině stealth akcí bývá zvykem, budou stíny a nejúčinnější zbraní bude vaše rychlost a moment překvapení. Sem tam si však práci můžete ulehčit za pomoci omračujícího bumerangu či výbušného gelu, kterým odlákáte nepřátelskou pozornost téměř v hodině dvanácté. Své nepřátele nejčastěji napadáte z temných zákoutí, většinou ukrytý přímo nad jejich hlavami či za jejich zády. V boji proti zločinným neřádům se na vaše konto postupně přičítají body, které můžete pěkně nasbírat správným stylem boje za pomoci velice efektivních komb. A pokud byste Batmana navlékli do bílé sukýnky, tak by jste si ho poté i lehce spletli s kdejakou primabalerýnou.
Celá hra běží na Unreal enginu, a tak každý váš pohyb a útok nepostrádá ani styl ani efektivitu. Je radost pohledět na toho netopýra, jak se skrývá v temném zákoutí, ze zálohy útočí na nepřítele a poté opět mizí pod závojem stínu. A takto musíte smýšlet i vy sami. V boji muže proti muži je Batman velice efektivní, ale jakmile uvidíte v rukou padoucha i sebevíce zašlou devítku, měli byste stáhnou ocas mezi nohy a zmizet ve stínech. Zbraň v rukou nepřítele pro vás však nemusí být žádným překvapením. Jste přeci Batman. Využijte všech svých předností, jakými jsou třeba „X-Ray detective vision“. Tato schopnost vám umožní vidět všechny nepřátele skrývající se pod vámi a umožní detekovat i jejich výzbroj. Není důvod tohoto technického esa nevyužít, když už ho skrýváme v rukávu. Hlavním heslem hry (stejně jako samotného Batmana) je „Nikdy nezabít“. Nečekejte tedy žádné podřezávání hrdla nepříteli, nebo že to při výbuchu padouch odnese přinejmenším utržením některé z končetin.
Grafická stránka zpracování je velice impozantní, efekty mají účinky opravu okouzlující. Výbuch rozmetá kusy zdi do okolí a mezi nimi letí i bezvládné tělo jednoho z vašich nepřátel, který v bezvědomí padá k zemi. To však upoutá pozornost ostatních padouchů, ti začnou zmateně pobíhat po okolí a snaží se vás vypátrat. To, že se jim skrýváte přímo nad hlavami nebo v temném rohu je nenapadne, takže se občas stane, že nepřítel projde pár metrů od vás a nevšimne si vaší přítomnosti. To vám dává mimořádnou výhodu možnosti překvapit svého nepřítele zezadu a srazit ho k zemi bez nejmenší újmy na zdraví. Bojový styl je opravdu efektivní, prvním krokem k poražení nepřítele je vybrat si ten správný cíl. V případě, že vyberete špatně, může se vám stát, že vás někdo zezadu překvapí a z lovce se stane kořist a váš moment překvapení vyšumí jak otevřené šampaňské. Nemusíte však útočit naprosto bez přípravy, máte možnost každého padoucha nejdříve srazit k zemi a poté se k němu snést na svých křídlech a dodělat započatou práci.
Dle mého názoru jsou takovéto hry záležitostí čistě konzolovou, ale „pécéčková“ verze by mohla také velice dobře zaujmout. Ne jednou se čistě konzolová hra přenesla na platformu našich miláčků a sklidila nemalý úspěch, jak už tomu je třeba v případě známé konzolové hororovky Devil May Cry. Ovšem do mé mysli se vkrádá myšlenka, aby tento pokus o konverzi nedopadl naprostým fiaskem, známe přeci takové ty pokusy, kdy hra nestála ani za ohlédnutí do prodejních regálů, neboť předělávka si vyžádala svou daň. Daň nejvyšší, grafika byla otřesná a často tyto hry byly hardwarově položené tak vysoko, že ani high-end mašiny nedokázaly vysokou kvalitu grafického zpracování. Nezbývá než doufat, že netopýřího boháče nepotká stejný osud, jako mnoho jiných pokusů o přenesení z konzole na obrazovky počítačů.
Detaily
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Prototype »Dragon Age: Origins »
Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena »
Dark Void »
Street Fighter IV »
Cryostasis: Sleep of Reason »
FUEL »
Battlefield Heroes »
Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.