Anno 3 - preview

Autor: Michael Davidík | 08.04.2005
Žánr:  PC  | Preview  | RPG
Už déle je oznámeno pokračování známé budovatelské série Anno, které má vyjít v roce 2006, a v tomto článku se na něj podíváme.
Slavnou sérii Anno založilo německé studio Sunflowers, ale vývoj trojky svěřilo do rukou vývojářům z Related Designs. Předchozí díly ANNO 1603 a ANNO 1503 jsou klasické německé precizní budovatelské strategie a ANNO 3 (pracovní název) na tomto konceptu nechce nic zásadního měnit, taky proč překopávat něco, co dobře funguje, ale přesto se samozřejmě změn dočkáme. Ještě než začnu rozebírat Anno 3, krátce se podíváme na předchozí díly. První Anno se objevilo v roce 1999 a hned se ho v Německu prodalo 300 000 kusů, ale hráči, kteří neumí německy, si museli počkat celý rok, než bylo konečně přeloženo do angličtiny a poté se jeho prodejnost vyšplhala na rovný milion. Druhé pokračování přineslo lepší grafiku, ale zato se zvýšila obtížnost a bylo v něm hodně bugů, které byly vyřešeny posléze v mnoha opravách. Jeho překlad trval znovu poměrně dlouho. A teď už k Anno 3. Vývojáři chtěli vědět, co se hráčům v předchozích dílech líbilo a co ne, proto uspořádali anketu, které se zúčastnilo zhruba 5000 fanoušků předchozího dílu, aby jim na tuto otázku odpověděli, a tento materiál má být výchozí pro další vývoj hry. Díky fanouškům se vrací interface z prvního dílu, který byl obecně jednoduší a celkově přehlednější než u dvojky. V Annu 3 nadále půjde o objevování ostrovů, budování měst a hospodářství. Vojenských jednotek bude ve hře málo, ale zase bude mít každá více funkcí a uplatnění. Bude pět typů civilních obyvatel (obchodník, měšťan, šlechtic, průzkumník, kolonista). Obrovskou změnou bude přechod do 3D, což přinese hezkou grafiku, ale nemělo by to zhoršit interface, kterému je vše podřízeno. Nové Anno tedy bude pohánět druhá generace enginu známého z No Man´s Land. *reklama* Většina hry se bude odehrávat v oddáleném pohledu, při kterém uvidíte celé město, ale přesto budete mít možnost se podívat na své krásné město pěkně zblízka, a to až tak, že uvidíte znaky na štítech domů. Právě vybudování krásného městečka by měl být jeden z taháku hry. Měřítko postav je schválně oproti budovám zvětšené, což slouží k jejich lepší identifikaci. Budovy budou vyvedeny v několika stavebních slozích, a to od románského až po renesanci, což znamená velkou rozmanitost budov a kultury. Vývojáři si opravdu s grafikou servítky neberou, o čemž svědčí výčet technologií použitých při výrobě: enviromental bump mapping, normal mapping, water refractions. Tyto technologie zatím byly k vidění pouze v graficky exceletních střílečkách jako je Doom 3 nebo Far Cry a ve hře se díky nim budou pohybovat listy ve větru, voda bude neuvěřitelně realistická a kameny na budovách budou vypadat plasticky. Díky nim se také v Annu 3 bude dynamicky měnit počasí a den s nocí. Tyto technologie si samozřejmě budou žádat pořádné železo, ale 3 a více GHz procesory by měly být za rok celkem běžné, takže by to snad neměl být problém. Největším tahákem série byla vždy volná hra, při které může volně kolonizovat, vyrábět a obchodovat, ale samozřejmě v něm bude i kampaň s plnohodnotným příběhem. Ve hře bude obsažen multiplayer až pro čtyři hráče, ve kterém bude kladen důraz na vzájemný obchod a diplomacii. Nový díl by mělo být tedy věrný svým předchůdcům, ale až plná verze ukáže, jestli je to dobře, nebo ne. Přesto změn bude dostatek, aby z nás Anno 3 jenom netahalo další peníze, jak se někdy stává u pokračování známých her. Určitě se blýskne překrásnou grafikou a doufejme i zábavným multiplayerem. Vývojáři chtějí hru podrobit intenzivnímu betatestu, takže by se nemělo opakovat množství chyb z předchozích dílů a snad bude do angličtiny přeloženo dříve. Hra by měla být dokončena na začátku roku 2006, takže si počkáme ještě hodně dlouho.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: neoznámeny

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.