Alone in The Dark: Near Death Investigation - preview
Hlavní postavou pátého dílu, není nikdo jiný, než Edward Carnby. Ačkoliv tento drsný chlápek má být pár let prohlašován za mrtvého, po New Yorku běhá stále čile, jakoby se nic nestalo. Tehdy, před patnácti lety, coby ostřílený soukromý detektiv, hrdě procházel tmavými kouty opuštěného domu a svým revolverem upasu, zastrašoval neposedné potvůrky v otrhané košilce. Náplní jeho práce však nebylo sundávání koček ze stromu, rozdávání pokut za špatně zaparkované auto, nebo vyšetřování zavražděné osoby ve stylu Sherlocka Holmese. Odjakživa ho totiž přitahovali paranormální jevy, nad kterými zůstává obyčejnému smrtelníkovi rozum stát. Oběťmi se proto stávaly bytosti, které vídáme pouze v pohádkách, nebo v hororech, u kterých je lepší se na ně vůbec nedívat. Nadpřirozené krvelačné nestvůry, bez kousku slitování, ze světa temnoty tu jsou na denním pořádku.
Welcome to New York
Příběh, který se vám postupně dostane pod kůži, začíná celkem nevině. Edward je vyslán do New Yorku, aby prozkoumal zdejší okolní svět a poodhalil místní tajemství. Má za úkol podívat se na zoubek místním felčarům, kteří páchají ve městě neplechu a zlo. Ztracené výkřiky mrtvých duší, mlhavý obraz a tma vás po dobu vaší výpravy, při které hráči budou stát hrůzou vlasy, budou doprovázet. Neděste se předčasně! Pány pekla, siamské sestry, létající potvory a děsivé chrochtání, chrčení a podobné věci k vidění nebudou. Nahradí je daleko efektnější, silnější a především postavy s vysokou AI, které dokáží hráčovi zapeklitě znepříjemnit výlet. Hra je rozdělena na kapitoly, přičemž každá z nich se bude odehrávat v jiné části New Yorku. Navštívíte mimo jiné tajemné chodby zchátralých příbytků a kostelů, opuštěné sklady se zbraněmi a útroby městské zoologické zahrady, jenž může skrývat spoustu nemilých překvapení, při kterých nestačí, abyste nad nimi zakroutili nesmyslně hlavou ( za předpokladu, že nějakou hlavu budete ještě mít). Psát tady slavné ódy na téma, která to vlastně nestvůra vás napadla, nebo kdo utržil v boji větší bolístku není třeba. Každopádně, jestliže vám v minulosti připadli protivníci v AITD poněkud vychytralí a proti vašemu gustu příliš nadprůměrní svou sílou, smiřte se s tím, že vžít se do role detektiva, vyšetřujícího paranormální jevy, bude velice obtížné.
Tak či onak, příběh pátého pokračování zůstává tradičně věrný konceptu. Pořád je to ten samý hrdina, který měl mnohokrát na kahánku a vždy se z toho vylízal, mnohdy se sním osud nemazlil a nadělil mu kolegu, který posléze doplatil na svojí zálibu v pátrání. Mnozí jistě tuší o koho se jedná. Zakladatel agentury specializované na jevy lidskému chápání nepříliš srozumitelné, jevy nadpřirozené. Zároveň také dlouholetý přítel a parťák, byl nalezen mrtev na břehu ostrova Shadow Island ležícího nedaleko Maine. Tam se Charles vydal řešit záhadu tří prastarých desek, které skrývají tajemství zpřístupnění mocných nebezpečných sil.
úryvek z ukázky, která byla prezentována na letošním GC, vystihovala situaci, kdy můžete dané potřebné věci různě zkombinovat. úvod hry se odehrával v kanalizaci, kdy Edward vytrhl světlo ze stropu a používal jej jako světelnou louč, nebo si například sirkou zapálit dřevený klacek, který poskytne světelný zdroj pro opatrné prozkoumání temných zákoutí.
Průchod minulostí
Předešlé díly hráli po každé téměř tu samou roli. Mnohdy svou jednotvárností připomínali zbytečně strávené chvíle u her, kde jste měli za úkol vybít určité množství protivníku a tím to haslo. Průlom v této stejnojakosti představuje až čtvrtý díl. Podobnosti s jeho třemi předchůdci se omezili na dvě věci. Stejný zůstal hlavní hrdina a oblíbenost, čili náklonnost hráčů ke hororové akční sérii.
Atmosféra je bezkonkurenčně nejsilnějším místem pátého pokračování. Proto je tím hlavním důvodem, který vlastně dělá AITD tolik tajemným, děsivým a ambiciózním. Představte si temnou noc. Ohnivé trosky lítají kolem vás a v doprovodu vřískající vrtule vybuchují. Edward ocitajíc se v pomalu rozpadajícím domu sklouzává po padající stěně. To vše v doprovodní muzice, jakou by nedokázal vystřihnout ani ten nejsehranější symfonický orchestr. Francoužští muzikanti se úkolu chopili s parádou a na tomto poli se vskutku vyřádili. Symfonických plynulých melodií si v hře moc často užívat nebudete, často totiž dojde k situacím, které si žádají kapku tvrdší muziku, než jen ječící hlas „C" do mikrofonu.
Schopný fyzikální engine by měl umožnit využití všech předmětů, co se ve hře nacházejí, a které nejsou ve hře na pevno. Ty hráč bude moc využít buď ke svému prospěchu, jak už jsem zmiňoval, nebo k řešení různým hádankám. Byla k vidění i situace, která zastihla hlavního hrdinu, jak zapaluje kousek lepící pásky a posléze jí hodí na krysu, která se okamžitě vznítí. Zbavit se otravných hlodavců se můžete například pověšeným kouskem masa na zdi.
Grafika
Z dosud uvolněných obrázků se grafický kabátek rozhodně nemá zač stydět, a ke všemu výše naznačenému si připočtěte vizuální efekty, rozsáhlé možnosti a dostanete titul, který oživí tento pomalu upadající žánr. AITD, který je zatím považován za velmi slibnou hru měl původně vyjít na Xbox360. Atari se naštěstí rozhodli i o PC a PS3 verzi, které budou k dostání ve stejný čas, ale stanovené datu ještě přesně není určen. Už teď je jasné, že tento rok se ho nedočkáme a Atari svoje fenomenální dílo protahuje na dobu neurčitou.
www.comepod.cz
Web našeho podcastu již brzy...
Detaily
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Wet »Resident Evil 5 »
The Club »
Burnout Paradise »
Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots »
Lost: The videogame »
Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots /2 »
Toy Home - Rozbor dema »
Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.