24: The game - recenze

Autor: Jan Vondrášek | 02.11.2006
Žánr:  PS2  | Recenze  | Akční
Podívejme se na známé detaily o připravované hře na motivy vynikajícího televizního seriálu.
Určitě znáte seriál 24 hodin, jehož první řadu uvedla nejmenovaná komerční televize minulý únor a který byl a je v České republice neprávem přehlížen. Čím to, že tolik lidí sleduje projekty typu Rodinná pouta a nevěnuje pozornost nejgeniálnějšímu seriálu, který se kdy na obrazovkách objevil? Podívejte, jak dopadl - třetí řada je již od prvního dílu vysílána v pozdních nočních hodinách kvůli chabé sledovanosti předchozích řad. Každý série se odehrává v reálném čase (který ovšem kazí reklamy - v Americe jich mají šíleně moc) a pokrývá jeden kritický den v životě agenta Jacka Bauera a celého protiteroristického oddělení. Používá mnoho originálních prvků, jakým je kromě již zmíněného real-timového zpracování například typické rozdělení obrazovky na více výřezů, ve kterých můžete současně sledovat více míst, popřípadě vidět stejnou scénu z několika úhlů. Bylo jen otázkou času, než si někdo uvědomí, jak je tato forma úžasný námět na videohru. Příležitosti se chytila evropská pobočka Sony, tvorbou pověřila osvědčený tým Cambridge Studio, stojící za nedoceněnou hrou Primal, a pustili se do práce. A na co se můžeme těšit? Samozřejmě že herní doba se bude co nejvíce přibližovat 24 hodinám, čehož tvůrci docílí přidáním časového limitu do každé mise. Ačkoliv se nejedná o úplně ideální řešení, zřejmě neexistuje jiná reálná cesta, jak dosáhnout kýženého výsledku. Hratelnostně se bude jednat o mix několika žánrů. Primární způsob, jak hrdiny seriálu ovládat, bude klasickou akční adventuru z pohledu třetí osoby, kdy se samozřejmě dočkáme spousty střílení. Herní mechanismy budou hráče zřejmě nutit používat krytí za různými překážkami jako například ve hře Kill.switch. Zaměřování zase připomíná vynikající James Bond 007: Everything or Nothing, kdy stiskem tlačítka zaměříte nepřítele a pravým analogem lze nadále upravit mušku tak, aby nebyl problém zasáhnout hlavu nebo vystřelit zločinci zbraň z ruky. *reklama* Chybět nemůžou samozřejmě ani stealth prvky, jednoduché puzzly a užití odstřelovací pušky. Druhým herním stylem bude jízda v různých vozidlech, ať již jako pronásledovatel, nebo pronásledovaný. Kontroverzní The Punisher můžou připomínat vyslýchací sekce, kdy bude vaším ukolem dostat ze zajatce požadované informace. Toho dosáhnete správnou volbou tónu, kterým vaše postava vyslýchá, od klidného až po vysoce agresivní. Zajímavě se jeví hlavně používání všelijakých udělátek a počítačových technologií. Představena byla například mise, kde musí hráč pomocí satelitních snímků a tepelných senzorů nalézt v budově nebezpečné vrahy. Při vývoji hry vývojáři spolupracují s tvůrci seriálu. Za scénářem, zasazeným mezi druhou a třetí řadu televizních 24 hodin, tak stojí Duppy Demetrius, o úžasně atmosférickou hudbu se postará Sean Callery a cut-scény jsou produkovány také ve spolupráci s televizními grafiky. Nezapomnělo se samozřejmě ani na skutečné herce, a tak se ve hře setkáme se všemi důležitými seriálovými postavami, jako Jack Bauer (Kiefer Sutherland), Tony Almeida (Carlos Bernard), David Palmer (David Haysbert) a bohužel také Kim Bauerová (Elisha Cuthbert). Kromě věrné podoby budou samozřejmě všichni autenticky namluvení. Nezbývá tedy než se na hru těšit a věřit, že se Cambridge Studio podaří věrně přenést atmosféru seriálu do hry, aniž by obětovali kvalitní hratelnost. 24: The Game vychází exkluzivně pro Playstation 2 tento podzim.

Detaily

Distributor: 1
Platforma: PS2
Doporučená konfigurace: Playstation 2

Chcete vidět další Recenze platformy PS2? Přejděte na stránku PS2 Recenze.